Nie każdy potrafi myśleć strategicznie. Wielu ludzi ma problem ze zorganizowaniem swojej pracy i obecnie w wielkiej mierze właśnie z tego powodu nie prawie każdy nadaje się do prowadzenia osobistej działalności. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, ażeby zatrudnić osobę, która wszystko będzie robić za przedsiębiorcę, ale na nim także spoczywają niezbite obowiązki, dlatego zarządzanie czasem choć to wydaje się być niemożliwe musi być umiejętnością, którą ten posiądzie lub którą ma. W życiu można nauczyć się wszystkiego, ale każda czynność, nawet na najdrobniejsza rządzi się na nieszczęście swoimi zasadami, które należy znać, ażeby móc osiągnąć sukces. Zastanawiając się jak zarządzać czasem nie zaglądając do żadnych profesjonalnych poradników na niedużo się zda. W tak zaistniałej okoliczności odpowiedź sama się nie nasunie, dlatego trzeba przeznaczyć bardzo dużo wątpliwości, aby zrozumieć mechanizmy funkcjonowania pracy w biznesie. Pracownikami powinno się zarządzać, trzeba umieć zachować dystans pośród egzekwowaniem obowiązków a przyjaźnią. Jak zatem widać nie tylko techniki zarządzania czasem są w tej sytuacji istotne. Każdy przedsiębiorca musi mieć też szereg innych zdolności, ale nie warto się zrażać jeśli się takowych nie posiada. Wszystko przychodzi z czasem i z doświadczeniem. Adekwatny ludzie mogą okazać się niezwykłą poradą, niemniej jednak również nad ich działaniami trzeba czuwać, żeby mogli oni przyczynić się do wzrostu wydajności firmy czyli w wielkiej mierze także wydajności zatrudnianych w zakładzie produkcyjnym pracowników.
Zobacz więcej: zarządzanie czasem.